cultuur snuiven en fietsen - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu cultuur snuiven en fietsen - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu

cultuur snuiven en fietsen

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg moeders

12 September 2014 | Italië, Rome

Wel mensen, alweer onze laatste dag in het mooie Rome. Vanochtend om 8.30 uit de veren, ontbijten en naar de rij voor het Vaticaanmuseum. het viel eigenlijk wel mee met de rij wachtenden. Ongeveer een half uur duurde het voor we bij de kassa stonden. En dan? we hadden geen gids, en ons ook niet erg ingelezen. Maar goed het enige wat we wisten was de Sixtijnse Kapel. Deze is aan het einde. We hebben de Romeinse en Griekse afdelingent gehad. ook de schilderijen van Rafael. Erg mooi. Lia en ik wilde graag de David zien, maar we wisten niet in welke zaal deze stond. Dan mmar even vragen aan een suppoost. Wedl daar pleegde ik heiligschennis. Hij keek me aan en zei dat deze in Florence stond. Foutje!!!! Maar wel leuk!
In de Sixtijnse Kapel was het vreselijk druk. Eigenlijk te druk. Je mocht er niet fotograferen, maar toch gedaan. Mooi foto van de beroemde handen! Ik kreeg (alweer) op kop, maar ik heb ze wel.
Daarna een vreselijk uitgrdroogd broodje gegeten. En de metro genomen naar het afgesproken punt voor onze 3 uur durende fietstocht over de Via appia. De oudste weg van Rome. dat hebben we geweten. Ze hadden toen nog geen asfalt. Nu waren er grote delen wel normaal te berijden over klinkertjes, maar er waren ook nog delen met de oude keien. de karresporen zag je er nog instaan. Aan deze weg staan verschillende kleine (vreselijk mooie) kleine kerkjes, en ruines van de vroegeere keizers. Erg leuk, maar wel flinke klims met de fiets gehad. onze conditie kwam aardig om de hoek kijken.We hadden een Nederlandse gids, dus dat was wel gemakkelijk. Heerlijk gegeten , natuurlijk buiten op het terrs. Met als toetje een tramisu en natuurlijk een limoncello.
Met de metro weer terug naar ons appartement. We hebben een zeer gezelige week gehad met elkaar. Meiden bedankt.

• 13 September 2014 - 00:07

Monique:

Via Appia is ook de straat van de verliefde stelletjes....maar waarschijnlijk niet op de dag....Past er ergens nog een flesje Limoncello in een koffer??? Ik hou me aanbevolen.....wel de echte dan hoor......goede terugreis en ik ben benieuwd naar de verhalen.....ik zie je gauw Mieke....