shoppen en hoppen - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu shoppen en hoppen - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu

shoppen en hoppen

Blijf op de hoogte en volg moeders

11 September 2014 | Italië, Rome

Alweer donderdag. na een goed engels ontbijt voor de meeste van ons, op weg naar de metro. Eerst een kaartje kopen bij de tabalshop voor €1.50. En dannaar het metrostation.. we gaan het al aardig doorkrijgen. het zijn hier maar 2 lijnen , dus hoe moeilijk kan het zijn.
Eerst naar de spaanse Trappen. De beroemste trap ter wereld. niet heel erg wereldschokkend, maar je moet ze gezien hebben als je in Rome bent. helaas de kerk die bovenaan de trappen staat , was gesloten en stond in de steigers. Maar ja, nook dat moet worden onderhouden. het valt ons erg op dat alle gebouwen zeer goed zijn onderhouden..
goed we zaten in de winkelstraat van Rome, Dus shoppen. In het begin bleef het bij etalages kijken. Want een Prad of Gucci kunnen we nog steeds niet betalen. later waren de winkels wat eenvoudig voor ons gepeupel. Veel winkels bekeken , maar weinig gescoord. Ja ij, een paar oorbellen.
Na wat zoekwerk en een paar rondjes te hebben gelopen, kwamen we eindfelijk bij de Trevi fontein. en jawel, opgedroogd en in de steigers. Dus geen muntje kunnen gooien. dit was voor ons allen een kleine domper. Maar goed, niet getreurs en op naar het Pantheon. Een gebouw met een een gigantische ronde koepel erop. in deze koepel zit bovenin een groot gat. Aangezien er een flinke bui is gevallen, was de vloer in het mideen afgezet ivm het water wat naar binnen was gevallen. in deze kerk (en andre doeleinden) ligt Rafael begraven, de bekende schilder.. Op het pleintje een heerlijk ijsje gegeten en dat op zitten eten aan de rand van een fontein. Hier stond gelukkig wel water in. Wat gaat de dag snel hier in Rome, want voor je het weet zit je aan het einde van de middag. We hadden geen puf om naar het besproken restaurant te lopen. Dus met de bus. Maar ja dat waren maar 3 haltes. Wij hollanders zijn zuinig, dus hoe lossen we dat op?
Wel je stempelt je kaartje niet en dan kan deze weer gebruikt worden. slecht he?????
het restaurant was prima, allemaal heerlijk gegeten, wel pasta maar dan net even anders.
morgenochtend willen we naar het vaticaanmuseum en om 15.00 uur gaan we een fietstocht maken over de Via Appia. De oudste weg van Rome.
ot morgen

• 12 September 2014 - 00:20

Gerrit-jan:

Ohhh jeeee. Toch wezen schoppen? Voorzichtig he.
    Tot de volgende blog. Haha. Welterustenxxxxxx

• 13 September 2014 - 00:05

Monique:

Uit het Pantheon is al het goud gestolen om een andere kerk op te smukken....dat is opvallend in al de katholieke kerken in Rome, er is geen plekje onbezet. Nog hand gestoken in een enorme ronde 'putdeksel'??? Als je ontrouw bent geweest wordt je hand eraf gebeten....weer zo'n verhaal....Piazza Navona geweest??? ik leef helemaal mee op jullie blog...Hoorde van een familielid dat Trevi-fonteinen in steigers stonden, jammer hoor....morgen nog een mooie dag...