Bij de paus - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu Bij de paus - Reisverslag uit Rome, Italië van moeders meiden - WaarBenJij.nu

Bij de paus

Blijf op de hoogte en volg moeders

10 September 2014 | Italië, Rome

Wel het ging dan eindelijk gebeuren vandaag. Na heel wat gehannes voor de kaarten voor de mis van de paus, gaan we het nu meemaken. Samen met lia en Petra zijn we om 8 uur gaan ontbijten en toen naar het ST Pietersplein. . Er was dus geen stoeltje meer vrij, en er stonden er zeker een paar duizend. maar goed wij naar een dranghek, en daar bij gezeten en gehangen.Nog voor 10 uur kwam de paus in een open pausmobiel het plein oprijden. deze maakte een aardig rondje, door opengehouden paden. wij hebben hem toch van redelijk dichtbij gezien. hij nam echt de tijd om mensen een high five te geven of om kinderen te zoenen. Zeer bijzonder en een geweldige ervaring. we hadden het voor geen goud willen missen. Het was weer een unieke ervaring met kippevel over je hele lijf.
Rond 11 uur hebben we Til en Jolanda opgezocht en wat gaan drinken. daarna met de bus naar het collosseum.zOok dat gebouw is toch zeer bijzonder. Het is van het jaar 80. Als je ziet wat er nog van overeind staat en wat zich daar allemaal heeft afgespeeld zet je ook weer aan het denken. En met een beetje fantasie weet de gids onsaardig rond te leiden.
Na het Collosseum naar het forum Romana. Lans alle opgravingen en ruines gelopen. wee een trap op. Daar kwamen we het beeld tegen dat Rome voorstlt. EEn wolf met 2 kinderen, Romulus en remus.
Lekker een koud en duur drankje wezen nuttigen. We hadden in onze gids een leuk restaurantje gevonden. Na enige tijd gezocht te hebben toch gevonden maar helaas vol. Wel voor morgen gereserveerd.
Met de metro naar ons appartemnet. Wel een vervelende ervaring , want Petra en Til werden klemgezet door een stel meiden. Waarschijnlijk een stel zakkenrollers. Maar gelukkig niets gebeurd.
De foto´s volgen morgen.

• 10 September 2014 - 23:48

Merel :

Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin. Leuk om te lezen ook!
    Haha mam is het je zus niet ben jij het wel met die zakkenrollers.
    Veel plezier nog en geniet ervan! Xx

• 11 September 2014 - 00:07

William:

Nou dames ziet er erg leuk uit en ben benieuwt naar de rest van de foto's, nog veel plezier de komende 2 dagen.

• 11 September 2014 - 07:06

Eliza:

Hallo dames! Super leuk om jullie verhalen te lezen. Volgens mij hebben jullie het ontzettend naar je zin! Heerlijk genieten van deze mooie stad. Dikke kus vanuit Nederland <3

• 11 September 2014 - 19:59

Corine:

Wat een heerlijke verhalen weer. Lijkt me idd een super ervaring om de Paus te zien. Bijzonder toch dat zoveel mensen zo door hem aangetrokken worden. Heel veel plezier nog!

• 11 September 2014 - 22:22

Monique:

Rome is al bijzonder, maar zo'n momentje met de Paus zal wel helemaal gedenkwaardig zijn. Ook de eeuwige vlam nog gezien bij het Collosseum. Het verhaal van Romulus en Remus is een bijzonder verhaal. Rome zit vol met verhalen.....kijk goed om je heen, geniet van alles, vergeet ook niet om lekkere dingen te eten zoals gelati con pana......veel plezier nog....

• 11 September 2014 - 22:56

Davinia :

Dames hebben jullie ze niet gelijk een goeie zet gegeven
    Hahaha dat zou de jongere generatie wel gedaan hebben hoor